NSU 251 WH
VÝROBCE: Nsu Werke Aktiengesellschaft Neckarsulm & Württemberg
PRODUKCE: 1938 – 1943
MOTOR: vzduchem chlazený čtyřtaktní jednoválec s ventilovým uspořádáním OHV
ZDVIHOVÝ OBJEM: 242 cm3
VÝKON: 10,5 PS
SPOTŘEBA: 3 litry /100 km ( sólo )
SPOTŘEBA MOTOROVÉHO OLEJE: 0,1 litru/100 km
AKČNÍ RÁDIUS: 370 km ( sólo )
CESTOVNÍ RYCHLOST: 60 km/hod ( sólo )
MAX. RYCHLOST: 90 km/hod ( sólo )
OBJEM PALIVOVÉ NÁDRŽE: 11 litrů, rezerva: 1 litr
PODVOZEK: přední odpružení pomocí paralelogramové vidlice, zadní kolo uloženo napevno
DÉLKA: 2040 mm
VÝŠKA: 940 mm
ŠÍŘE: 780 mm
VÁHA: 150/290 kg
ROZVOR KOL: 1340 mm
KARBURÁTOR: 1x Bing 2/22/12
ELEKTRO: Dynamo Bosch typ RD 1 / 45 Watt – 6 Voltů
PŘEVODOVKA: čtyřrychlostní, ovládaná pravou nohou
SPOJKA: pětilamelová v olejové lázni
PŘEVOD: pomocí řetězu
KOLO: pneumatika 3,50 x 19
ZAJÍMAVOST: Motocykl má obrácený gard nožního řazení, nožní brzdy a start páky. Startovací páka je umístěna na pravé straně, řazení rovněž, naproti tomu nožní brzda je netypicky nalevo. Mezi hlavní odlišnosti vojenské verze patří pomalejší převodovka, širší hrdlo nádrže pro nalévání z kanistru, upravená ploutev výfuku, kvůli montáži brašen, ochranný kryt motoru, od roku 1939 centrální odpružení sedla Swing. V roce 1943 byl karter motoru, převodovky a kryt primáru vyroben z ocelolitiny, protože v té době už byl hliníku nedostatek. U tohoto modelu je karburátor FischerAmal nahrazen Bingem a přední reflektor Bosch nahrazen universální náhradní lampou Wehrmachtu pro poškozené mototcykly Hella-Noris, původně z DKW.